0
Back to   laroche-posay.se
152533

HUDENS PÅVERKAN PÅ LIVSKVALITET

#SKINISMORETHANSKIN

Alt Img

HUDENS PÅVERKAN PÅ LIVSKVALITET:
LA ROCHE-POSAY SÄTTER FOKUS PÅ LIVSKVALITET OG ÖVERTYGELSEN OM ATT HUD ÄR MER ÄN BARA HUD

När vi på La Roche-Posay ser hud, ser vi människor. Människor som det för oss är värt att innovera för, och att bry sig om.

1,9 miljarder människor världen* över har någon typ av hudproblem, motsvarande 1/4 av jordens befolkning. Denna siffra är slående och ändå i stort sett okänd. Fler och fler studier visar att hudproblem kan påverka vår livskvalitet: välbefinnande, självkänsla, sociala interaktioner etc. Med fokus på detta lanserar La Roche-Posay en ny varumärkeskampanj, mer emotionellt driven än någonsin tidigare, just för att öka medvetenheten i frågan och visa att hudproblem, stora som små, påverkar människors liv.

 

THIS IS LA ROCHE-POSAY
THIS IS LIFE-CHANGING SKINCARE

CAMPAIGN VIDEO.jpg

 

ETT STORT OCH VÄXANDE
FOLKHÄLSOPROBLEM

Vår varumärkeskampanj är ett initiativ som vi tagit på oss för att visa omvärlden denna växande folkhälsoproblem, hur hudproblem påverkar människors livskvalitet. Siffrorna talar för sig själva: 165 miljoner barn lider av eksem runtom i världen, 40% av vuxna kvinnor har akne* och hälften av alla människor i världen väntas få allergier 2050**. I och med en cancerdiagnos uppkommer hudbiverkningar i 8 av 10 fall***. Överallt i världen idag är frågor om hudproblemer en stor, växande och ändå underskattad oro.

Studier visar att hudproblem kan förändra ens dagliga liv: brist på sömn, lägre självkänsla, ångest, social fobi. Detta är bara några av de effekter hudproblem som akne eller eksem kan ha enligt de senaste kliniska studierna. År 2020 genomförde La Roche-Posay en exklusiv vetenskaplig granskning för att bättre förstå effekterna av hudproblem på livskvalitet. 16 år efter sin första studie inom ”Quality of Life” (2006) är lärdomarna tydliga: hudproblem går långt utöver bara huden. De kan ha en kraftig inverkan på välbefinnandet, det dagliga livet, samt skol- och arbetsfrånvaro.

La Roche-Posay vill visa på allt ovan, att hud är mer än hud och att hudproblem påverkar livskvaliteten. Hjälp oss att öka medvetenheten och att sprida budskapet.

Alt Img 1
Alt Img 2
Alt Img 3

* Hay RJ, Johns NE, Williams HC et al. The global burden of skin disease in 2010: an analysis of the prevalence and impact of skin conditions. J Invest Dermatol 2014; 134:1527–34

** WHO Estimation. GA2LEN. “Does rhinitis lead to asthma?” General practitioner. Brochure 2007.

*** Charles C., et al. March 2013. Impact of cutaneous toxicity associated with targeted therapies on quality of life. Results of a longitudinal exploratory study. Bulletin du Cancer. Vol. 100 N 3.

HUDPROBLEM
AKNE

LRP ACNE TESTIMONIALS 2020_thumbnail_1024x580.jpg

LA ROCHE POSAY
VILL BIDRA MED LÖSNINGEN PÅ HUDPROBLEMEN

La Roche-Posay vill demonstrera att dermatologi grundar sig i vetenskap och människor. Banbrytande vetenskap som erbjuder hög tolerans, effektiva och användarvänliga produkter för din hud. Därför har vi samarbetat med 90.000 hudläkare och läkare världen över, och har i och med detta alltid varit i framkant inom hudvetenskap, såsom mikrobiomvetenskap, för att tillhandahålla livsförändrande lösningar. La Roche-Posay har testat och genomfört över 600 kliniska studier världen över på över 100.000 personer mellan 0 och 104 år, på alla hudtyper och även som kompletterande vård (atopisk dermatit, akne, allergisk hud, hud som påverkas av onkologiska behandlingar). När La Roche-Posay utformar produkter är det alltid med det verkliga problemet i åtanke. Denna besatthet för användbar innovation är det som drivit La Roche-Posay i över 40 år.

Alt Img

La Roche-Posay och
dermatologer

La Roche-Posays dermatologiska laboratoriums samarbete med dermatologer över hela världen är frukten av att kombinera thermalskt källvatten med fördelar med expertis hos specialister på känslig hud. Det är en verklig gemenskap sprungen ur en fyrtio år lång relation som sträcker sig långt utöver stödet till vården av känslig hud.

Alt Img

VÅR MISSION:
ETT BÄTTRE LIV
FÖR KÄNSLIG HUD